Najnowsze artykuły
- Dostawy paliw płynnych przy rozliczeniach bezgotówkowych w formie kart elektronicznych dla Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny w Koszęcinie.
- Modernizacja gospodarki cieplnej i poprawa efektywności energetycznej – wymiana węzłów cieplnych realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja Zespołu Pałacowo - Parkowego oraz modernizacja zaplecza turystycznego i technicznego Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny w Koszęcinie”.
- Modernizacja gospodarki cieplnej i poprawa efektywności energetycznej – wymiana węzłów cieplnych realizowane w ramach zadania „Rewitalizacja Zespołu Pałacowo - Parkowego oraz modernizacja zaplecza turystycznego i technicznego Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny w Koszęcinie”.
Najczęściej czytane artykuły
Dla niepełnosprawnych
Koordynator ds. dostępności:
Do zadań Koordynatora do spraw dostępności należy przede wszystkim:
- Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny.
- Przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. z 2019 r. poz. 1696 z późn. zm.).
- Monitorowanie działalności Zespołu „Śląsk” w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Sporządzanie raportu zbiorczego o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Opiniowanie projektów pod kątem spełnienia wymogów bezpieczeństwa i dostępności dla osób z niepełnosprawnością.
Kontakt:
Michał Mazur, telefon: + 48 34 310 64 18 lub + 48 609 577 948, e-mail: michal.mazur@zespolslask.pl
Zapraszamy do zapoznania się z informacją dotyczącą zapewniania dostępności przez Zespół Pieśni i Tańca "Śląsk" im. Stanisława Hadyny na naszej stronie https://www.zespolslask.pl/pl/dostepnosc
Informacja o braku dostępności
Możesz nas poinformować o braku dostępności. Aby to zrobić, skorzystaj ze wzoru dokumentu z informacją o braku dostępności albo skontaktuj się bezpośrednio z Koordynatorem do spraw dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności
Jeżeli chcesz skorzystać z naszej oferty, ale nie możesz ze względu na występujące bariery, możesz wysłać do nas wniosek o zapewnienie dostępności.
Taki wniosek może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy.
Wniosek można złożyć:
- Pocztą tradycyjną – wysyłka na adres: Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk” im. Stanisława Hadyny, 42-286 Koszęcin, ul. Zamkowa 3
- e-mailem – wysyłka na adres info@zespolslask.pl
- Osobiście w Kancelarii Zespołu „Śląsk”. Jeżeli wystąpi problem z dotarciem na I piętro windą, gdzie znajduje się Kancelaria, do recepcji znajdującej się na parterze w holu głównym podejdzie pracownik Kancelarii. Przyjmowanie i załatwianie spraw odbywa się w godzinach pracy administracyjnej Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk” im Stanisława Hadyny, tj. od poniedziałku do piątku, od 8.00 do 15.00.
- Elektroniczną Skrzynką Podawczą Zespołu na platformie ePUAP: zespolslask
Dostępność architektoniczna i informacyjno-komunikacyjna:
Wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy. Po wykazaniu interesu faktycznego, a więc wskazaniu realnej potrzeby skorzystania z usług Zespołu „Śląsk” – ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Termin realizacji:
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku, nie jest możliwe w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, to Zespół „Śląsk” niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Zespół „Śląsk” jest obowiązany zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Tryb odwoławczy:
W przypadku, gdy Zespół „Śląsk” nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności,
klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON.
Termin na wniesienie skargi wynosi 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dostępność cyfrowa:
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej powinien zawierać te same elementy co w przypadku dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej. Forma złożenia wniosku jest taka sama jak w przypadku dostępności architektonicznej.
Termin realizacji:
Bez zbędnej zwłoki – nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, to podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności w zakresie określonym we wniosku Zespół „Śląsk” musi zaproponować rozwiązanie alternatywne oraz dołączyć uzasadnienie.
Tryb odwoławczy:
W przypadku gdy Zespół „Śląsk” nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
- w sposób i w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku (podstawowe załatwienie sprawy) albo
- w sposób i w terminie 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku (w terminie wydłużonym) albo
- z powodów określonych w zawiadomieniu o braku możliwości zapewnienia dostępności albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, klient ma prawo do złożenia skargi na brak dostępności.
Termin na wniesienie skargi to 30 dni – w pierwszym i w drugim przypadku liczony od upłynięcia terminów, natomiast w trzecim przypadku termin ten liczony jest od dnia otrzymania zawiadomienia.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 roku dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.